FANDOM

Oki

Okikurumi to potężny wojownik północy. Jest jakby wyrzutkiem, ponieważ wybrał samotne życie na obrzeżach Kamui, zamiast z resztą plemienia mieszkać w Wep'keerze. Martwi się on jednak bardzo o mieszkańców wioski i bardzo chce ich chronić. Postanowił pozbyć się problemu, jakim były dwa bliźniacze demony, Lechku i Nechku. To właśnie Oki uratował Kemu i Samicle przed śmiercią, gdy wyruszyli walczyć ze złymi sowami.

By pokonać demony, Oki ukradł święty miecz Kutone i próbował wydobyć jego prawdziwą moc. Głęboko wierzył, że dzięki mieczowi śnieżyca opuści Kamui, zgodnie ze słowami przepowiedni "Ściany lodu zostaną rozbite i otworzą drogę do nieba, gdy Kutone, strażniczy miecz, zalśni srebrem". Nie wiedział jednak jak sprawić, by Kutone zajaśniał srebrem, więc próbował zabijać dużą ilość potworów, wierząc że tym samym wydobędzie moc miecza.

Gdy Amaterasu przybyła do Kamui Okikurumi się z nią zmierzył, następnie ujawnił się i wyjaśnił problemy Kamui.

Gdy został pokonany przez prawdziwego Yamata-no-Orochiego w Bramie Ducha, Oki wyruszył do Wawku Shrine. Pojawił się gdy Amaterasu i Shiranui pokonały Nechku. Gdy Shiranui przyjęła na siebie uderzenie zarezerwowane dla Okiego, wojownik miał okazję wykończyć złe demony. Wybrał jednak uratowanie Shiranui i Amaterau przed łamiącym się drzewem. Jego serce oczyściło się z samolubnych marzeń i Oki mógł wreszcie uwolnić prawdziwą moc miecza Kutone. Pomógł Amaterasu zabić bliźniacze demony, by wreszcie przywrócić pokój Kamui. Po walce Okikurumi odniósł miecz z powrotem do ołtarza. Spełniła się przepowiednia, a lód na Jeziorze Laochi pękł, pozwalając Arce Yamato wznieść się ku górze.

Jednak z końcowych ilustracji Okami ukazała Okiego, Likę i Samicle walczących z demonami, sugerując, że ta trójka walczyła z potworami także po wydarzeniach z gry.

Umiejętności w walceEdytuj

Walka Amaterasu z Okim nie różni się za bardzo od walk z Ushiwaką i Blightem. Wojownik atakuje głównie za pomocą swego miecza, czasami przyzywa inne miecze, które muszę być odbite za pomocą Cięcia. Jego wilcza forma nie różni się zbyt wiele od Psich Wojowników, używa nawet tych samych ruchów ładujących atak. Osłona mgły jest najlepsza na obie formy Okiego. Jego wilcza postać potrafi również strzelać lodowymi iglicami, których używa też podczas walki z Sowimi Demonami.

Wpis w BestiariuszuEdytuj

Okikurumi, słynny fechtmistrz północnego Plemienia Oina, odgrywa ważną rolę w opowieści Amaterasu, jednak jest on owiany tajemnicą.

Był przedstawiany zarówno jako człowiek z wilkiem jak i jako wilk.