FANDOM

Istnieje trzynastu Bogów Niebiańskiego Pędzla. Władają oni Technikami Niebiańskiego Pędzla. Reprezentują chiński zodiak (z dodatkiem kota). Amaterasu, jako Shiranui, posiadła wszystkie 13 Technik, jednak straciła je wraz z fizyczną formą. Techniki rozprzestrzeniły się po całej Japonii, gdzie Bogini Słońca później je poszukiwała.

W Okamiden pojawiają się nowi bogowie, jak ptak podobny do sowy bądź pingwina, a również starzy bogowie, niektórzy z dziećmi. Póki co nie wiadomo nic o mocach nowych bogów.

BogowieEdytuj

Amaterasu

Amaterasu Edytuj

Główna bohaterka. Bogini Słońca, posiada również wszystkie pozostałe moce. Jest wilkiem, jednak reprezentuje psa w chińskim zodiaku. Mistrzyni techniki Wschodu Słońca.

Yomigami

YomigamiEdytuj

Pierwszy napotkany bóg. Jest smokiem, posiadł technikę Odnowienia.

Tachigami

TachigamiEdytuj

Mały szczur dzierżący wielki miecz. Mistrz Cięcia.

Hanagami

HanagamiEdytuj

Hanagami to trójka małp - Sakigami, Tsutagami i Hasugami. Sa one bogami przyrody. Każda z małp jest spotykana oddzielnie, jednak ich techniki liczą się jako jedna, Zielony Pęd. Technikami są Kwiat, Wodna Lilia i Winorośl.

Bakugami

BakugamiEdytuj

Bakugami jest dzikiem otoczonym przez prosięta trzymające płomienie. Jest on bogiem eksplozji, jego technika zwie się Wiśniowa Bomba.

Nuregami

NuregamiEdytuj

Nuregami to wąż siedzący w kuli wypełnionej wodą. Jest ona boginią wody, jej technika to Trąba Wodna.

Yumigami

YumigamiEdytuj

Yumigami jest królikiem, boginią księżyca. Jej technika to Półksiężyc.

Kazegami

KazegamiEdytuj

Kazegami jest koniem, bogiem wiatru. Opanował technikę Wichury.

Moegami

MoegamiEdytuj

Moegami to płomienny feniks, mistrz Pożogi.

Kasugami

KasugamiEdytuj

Kasugami jest owcą pociągającą sobie zdrowo z gurdy na grzbiecie. Jego technika to Osłona Mgły.

Kabegami

KabegamiEdytuj

Kabegami jest kotką, boginią ścian i mistrzynią Ściennego Spaceru.

Gekigami

GekigamiEdytuj

Gekigami to tygrys dzierżący łuk i strzały, a w zasadzie pioruny. Jego technika to Burza.

Itegami

ItegamiEdytuj

Itegami jest ostatnim z trzynastu bogów. Jest on ogromnym wołem, mistrzem Śnieżycy.